Notícies Acadèmia Igualada

Els recursos materials i humans de l’Acadèmia Igualada es complementen amb una intensa acció tutorial que té cura de la formació acadèmica i humana de l’alumne/a.

Tel. 93 803 14 94

NOTÍCIES

LITTLE RED

26 març 2015

Els alumnes de P-5 van oferir una representació teatral als seus pares i familiars. El més important de l'obra, no només va ser el seu caràcter obert, gens tímid i força divertit, sino l'esforç de fer-la integrament en anglès.

ELS ALUMNES DE 4T DE PRIMÀRIA PARTICIPEN A LA NOVA EDICIÓ DE LA CANTATA ESCOLAR

El passat dimecres 25 de març, els alumnes de 4t d’Educació Primària  varem participar al concert final de la desena edició de la Cantata Escolar que es celebrà al Pavelló de les Comes. En aquest acte hi van participar els més de 700 alumnes de 4t de primària de les escoles d’Igualada i del seu voltant i és organitzada per l’Ajuntament d’Igualada i les escoles municipals d’art, música i teatre d’Igualada, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Vilanova del Camí.

Al llarg d’aquest segon trimestre els alumnes de 4t curs d’EP de l’Acadèmia hem estat preparant i cantant les cançons de Raspall una cantata basada en el conte de Pere Calders adaptat musicalment per Xavier Cassanyes.

Els alumnes de l’Acadèmia Igualada participem en aquesta activitat perquè és una proposta que comporta un interessant treball col·lectiu que ens permet relacionar-nos directament amb la música i endinsar-nos en el món de la interpretació del cant coral.

PROGRAMA ESCOLA EMPRESA

25 març 2015

Hem tingut aquest divendres la visita , dins el marc del programa “escola i empresa” , de l’advocat Joaquim Jubert del despatx d’advocats  “Jubert & Birones S.L.”, despatx especialitzat en dret mercantil i processal civil. L’empresa, dirigida especialment a PIMES, treballa en l’àmbit europeu.

La xerrada amb els alumnes de Batxillerat –realitzada amb el suport del Departament d’Ensenyament-  intentà apropar el món de l’empresa als alumnes que estan fent Batxillerat a la nostra escola.

Lideratge, disciplina, creativitat, honestedat i compromís són alguns dels termes que s’utilitzen en aquestes xerrades, creades especialment per a motivar els estudiants i visualitzar aspectes remarcables de la vida a l’empresa.

VIATGE ROMA (2n BATXILLERAT)

Els alumnes de 2n de Batxillerat vam emprendre ruta cap a una de les ciutats amb més història que hem trepitjat mai, després de mesos, i mesos escollint quin seria el destí del nostre viatge… Roma va ser la ciutat escollida, i no va ser pas una mala elecció.

En arribar a Roma, després de deixar les coses a l’hotel, va començar la visita per la ciutat. Vam estar al Colisseu, al Fòrum Romà, al Palatí, a plaça Espanya, als Museus Vaticans i a la Capella Sixtina, a la Basílica de Sant Pere del Vaticà, a les Catacumbes de Sant Calixte, a la Via Appia Antica, al Panteó, al Campidoglio, al Trastevere.

Malgrat el temps no va acompanyar gaire, van ser cinc dies inoblidables, plens de cultura, de diversió i, sobretot de bellesa; les hores passaven volant, perdíem la noció del temps i quan menys ens ho esperàvem ja havíem de tornar cap a Igualada, sens dubte haguéssim allargat el viatge uns quants dies més.

A reveure Roma!

VISITEM LA BIBLIOTECA

23 març 2015

Els nens i nenes de Primer i Segon de Cicle Inicial d’Educació Primària vam anar a visitar la secció infantil de la Biblioteca Municipal d’Igualada. Allà ens van explicar què la Biblioteca havia estat antigament una fàbrica tèxtil. També, vam conèixer el funcionament del servei de préstec de llibres.

Finalment vam poder observar diferents llibres i vam participar en jocs interactius relacionats amb els contes i l’organització de la Biblioteca.